20 Mart 2010 Cumartesi

Evde Likör Yapımı



Kayra Şarap Akademisi'nin Evde Likör Yapım Atölyesindeki çalışmaya katıldım. Çok sevdiğim likörlerimi evde kendim üretmek ve bunlardan arkadaşlarıma hediye etmek istiyorum. İlk denemem, atöltede verilen vişneler ve besin türü etil alkol ile başladığım  vişne likörü.
Vişne ve alkol karışımı 2 hafta bekledi; zamansızlığımdan. Sonra verilen reçeteye göre şurubunu hazırlayıp içine kattım ve bir hafta daha beklettim. Şurupla birlikte karanfil ve çubuk tarçın da ekledim.
Sonra süzdüm ve alkol kokusu uçsun diye karafta 1 gün beklettim, hala alkol koktuğu için canım kızımın önerisi ile 5 damla limon sıktım ve bir daha hazır votka ile yapmaya, bir de,  daha az tarçın koymaya karar verdim. Evdeki aile yadigarı likör şişesinde içime hazır hale geldi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder