30 Eylül 2010 Perşembe

Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi Güncesi-1

Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi (NGBB), 1995 yılında Ali Nihat Gökyiğit tarafından eşi Nezahat Gökyiğit adına hatıra parkı oluşturulmak amacıyla kurulmuş, daha sonra bir botanik bahçesi olma yolunda çalışmalara başlanarak 2002 yılında halkın ziyaretine açılmış ve 2003 yılında adı Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi olarak değiştirilmiş.


Kendilerini ,
"Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi (NGBB), Ali Nihat Gökyigit Vakfı’nın (ANG Vakfı) genelde biyolojik çeşitliliğin, özelde bitki çeşitliliğinin hayati önemi, korunması ve tanıtılması amacıyla gerçekleştirdiği toplumsal bir faliyettir." 
şeklinde tanımlıyorlar. Detaylar bu linkte.

İstanbul Belediyesinin ve Ağaç A.Ş. nin açtığı bahçıvanlık kursuna devam ederken bu parktaki gönüllü çalışma olanağı olduğunu öğrendim sevgili Ferah Hanım'dan. İki gün önce de gidip kayıt yaptırdım.


 
Bahçe usulca sonbaharı yaşıyordu.



Bakım çalışmaları başlamış, ağaç diplerine talaş tozları serpilmişti.

 Soğanlı bitkiler kolleksiyonunda siklamenler sonbahara "merhaba" diyorlardı.

Kaya bahçesi, renkli çiçeklerine özlem duyuyordu.

Bahçıvan çocuklara ayrılmış alana henüz çocuklar gelmemişti.

Çardakdaki bank çok davetkardı. Hangi sarmaşıktı dolanan acaba, etiketini bulamadım.

Nilüferler muhteşemdi. Tüm nilüfer havuzunu doldurmuşlardı.













Bu güzelim parkta hem yetişkinler hem de çocuklar çok sayıda etkinlik düzenlenmekte. Harika vakit geçirmek için tercih etmeye değer.




2 yorum:

  1. Sevgili Mine Hn.
    NGBB hakkında çok şey söylendi, yazıldı bu güne değin. Hiçbiri yaşadığım ilkizlenim heyacanını yaşatmamıştı bana sizin bu resim-betimlemeleriniz kadar. Ellerinize, yüreğinize zeval gelmesin. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Özendim, yakın olsaydık gönüllü olma konusunda size arkadaş olmayı isterdim.

    YanıtlaSil