4 Eylül 2010 Cumartesi

Yaşamı ayrıntılarla derinleştirmek

15 Ağustos doğum günüydü. Tam yaşını bilmiyordum ama, 80 yıl üzerine bir yaş daha koyduğunu söylediler. O gün Pelitköy'deki evimize diğer sevgili komşularımla birlikte "Güle Güle Oturun" ziyaretine geldi. 

Her zamanki gibi son derece bakımlı, davranış ve konuşmaları ölçülü idi.


Bakşıları, konuşmaları, üstü başı, hafif makyajı, açık renk ojeli tırnakları, takıları, giydiği bluzun beyazlığından yansıyan mesaj, karşısındakine çeki düzen veriyordu. Bu mesaj, yaşamdaki her şeye özen göstermeyi emrediyordu.



Elinde getirdiği paketi "Güle Güle Oturun" diyerek bana verdi. Bir tabak içinde, bize her zaman ikram ettiği keki vardı. Çikolatalı kek. Tabağı çok zarif bir kağıda sarmış ve bir parça dantel fisto ile bağlamıştı.

Yedik, içtik, sohbet ettik. Keki, ikram masamda baş köşeyi almıştı. Tarifini istedik. Dikkatle yazdırdı.

Malzemeler:

4 Yumurta
1 Su bardağı toz şeker
2 Su bardağı un
1 Paket margarin
1 Bitter çikolata
3 Tatlı kaşığı kakao


Yapılışı:

Önce yağ hafif ateşte eritilir.İçine çikolata ve kakao katılır ve sürekli karıştırılarak
çikolatanın da erimesi ve kakaonun karışması sağlanır.
Daha sonra yumurta ve şeker mikserde köpürene kadar çırpılır.
Mikser kapanmadan yağ, çikolata ve kakao karışımı mikser kabına dökülür ve çırpılmaya devam
edilir.
En son un ilave edilir.
Kabartma tozu kullanılmaz.
170-180 derecelik fırında 45 dakika pişirilir.

Bir süre sonra "Müsaadenizi rica ediyorum" diyerek kalktı. Geçirirken "tabağı daha sonra takdim edeceğim" dedim. "O tabak senin canım" dedi. Ve gitti.

Bana tabak hediye getirmişti ama, sunumundaki ayrıntı kesinlikle daha kayda değerdi.

Daha sonra incelediğimde, tabakla kek arasına bir peçete koyduğunu ama bu peçeteyi koymadan önce, ona şekil verdiğini farkettim.



Kendinden etrafa sunulan her şeye dikkat ediyor ve imzasını ancak bu dikkatten süzülenlere atıyordu.

15 Ağustos doğum günüydü ve komşuların söylediğine göre 80 li yıllarını sürüyordu. Sağlıklı uzun bir ömür diledim içimden usulca.





4 yorum:

  1. Aynen anlattığınız kıvamda benimde bir arkadaşım var, kendimi onu tanımakla şanslı sayıyorum..Yaşları yakın diyebilirim, o yılların insanları ayrı bir zerafette sanırım.
    İyi bayramlar .. :)
    Blog ve Pelitköy çok güzel, daha fazla fotoğraf lütfen...
    Güle güle oturun :)

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar, ilginiz ve önerileriniz için çok teşekkürler. Sizin blogunuz da çok güzel.

    YanıtlaSil
  3. ne guzel bir insan tanidigima memnun oldum:)

    YanıtlaSil
  4. merhaba,
    ben de sizi tanıdığıma memnun oldum:)

    YanıtlaSil